duminică, 25 martie 2012

Pocket watch style. Al -lll-lea ceas din lemn.

  Daca as avea un buzunar cat o sacosa, iar la gat in loc de cravata mi-as pune un pendul, atunci acest ceas as putea sa-l port cu mine permanent :), dar cum nici una din variante nu ma tenteaza aceasta noua lucrare este tot un ceas din lemn cu pendul, construit in stilul ceasului de buzunar iar in curand va primi locul lui pe perete alaturi de celelalte doua.
 Proiectul acestui ceas l-am cumparat de pe site-ul lui Brian Law ,iar aici  puteti vedea cam cum ar trebui sa arate rezultatul final in viziunea sa.

  Personal am incercat sa-i respect viziunea cat mai mult posibil dar in final au fost necesare cateva modificari, poate si din cauza ca am cumparat planurile la cateva zile dupa lansare iar intre timp domnia sa va fi facut ajustarile .  Avand experienta constructiei primelor doua ceasuri ,am observat ca data aceasta proiectul era de o coplexitate superioara ,mecanismul fiind format din 16 roti dintate, cea mai mica avand 17mm diametru,
  iar cele mai mari 105mm .Toate acestea impreuna  cu restul componentelor trebuind sa intre intr-un spatiu cilindric alocat cu dimensiunile de 300mm diametru si o inaltime de 70 mm.Pot sa accept un esec dar nu si o infrangere , adica pot sa rebutez o piesa dar asta nu inseamna ca voi renunta la terminarea ceasului, asa ca am hotarat sa execut din start toate piesele in duplicat ... ba nu ! cel mai sigur triplicat ...si m-am apucat de lucru, asa ca acum lucrez la ceasul  3X3.
 Primul mecanism echipat complet care in curand va primi finisajul exterior si o pereche de ace noi acum ticaie linistit pe peretele de test ,
  celelalte doua le voi folosi ca baza pentru dezvoltarea a doua modele derivate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea ta conteaza ,iar intrebarea ta va primi raspuns !